W ciągu ostatnich lat na świecie wygenerowano 90% całkowitego wolumenu danych. Informacje pozyskiwane są poprzez korporacyjne systemy klasy ERP, systemy CRM, komercyjne repozytoria baz klientów, bazy agencji wywiadowczych, statystycznych, zestawienia rządowe, blogi tematyczne, serwisy społecznościowe, szeroko pojęty internet.
W obliczu dużej fragmentaryczności, złożoności oraz wolumenu gromadzonych danych, niezwykłym wyzwaniem stała się umiejętność poprawnej selekcji, przetwarzania i analizy informacji, a w konsekwencji wyciągania odpowiednich wniosków i budowania na ich podstawie właściwych prognoz.
Data Science stawia pytanie:
Jak znaleźć skuteczne wzorce i zależności w tej masie danych?
i odpowiada:
Wykorzystując wiele obszarów badawczych
- Machine Learning skupia się na poszukiwaniu wzorców oraz na prognozowaniu.
- Bardzo szybkie bazy danych o wysokich pojemnościach potrzebne są do efektywnego dostępu do danych i zapewnienia ich odpowiedniej jakości.
- Statystyka dostarcza podstawowych metod i koncepcji matematycznych, a algorytmy potrzebne są do stworzenia systemów skalowalnych dla dużych wolumenów danych.
- Rozwiązanie Natural Language Processing i Speech Processing potrzebne są do analizy różnego typu danych niestrukturalnych.
Wszystkie te pojęcia skupiają się wokół jednego pojęcia o nazwie Data Science.
Sprawdź nasze usługi w obszarze Data Science lub zapytaj o rozwiązanie dla Twojej firmy
Zobacz także:
Customer Lifetime Value (CLV) Segmentacja klientów Modele rekomendacyjne