Zaznacz stronę

Chcesz sprawnie zaplanować, zrealizować i rozliczyć promocję?

Z SAP TPM możesz to zrobić zaledwie w siedmiu krokach!

 

Krok 1 – Zarządzaj celami sprzedażowymi

Planuj i dystrybuuj cele sprzedażowe swojej organizacji oraz cele zewnętrzne swoich klientów. Monitoruj realizację zaplanowanych celów w czasie rzeczywistym oraz rozliczaj je okresowo, by osiągnąć wyznaczone wyniki sprzedażowe.

 

 

Krok 2 – Stwórz promocję

Zaplanuj promocję dla pojedynczego klienta lub hierarchii klientów. Ustal cel promocji (np. wzrost przychodów) oraz daty jej obowiązywania.

 

 

Krok 3 – Wybierz produkty i zaplanuj wydatki

Wybierz produkty z dostępnego asortymentu i wskaż typy wydatków handlowych. Wydatki handlowe określają jakie koszty poniesiemy w wyniku przeprowadzenia promocji.

 

 

Ustal wolumen sprzedaży produktów wpisując jego wartość w pole Sell-In Total.

 

Krok 4 – Ustal fundusz

Powiąż promocję z planem funduszu, czyli zbiorem dostępnych budżetów w celu finansowania promocji w określonym przedziale czasowym. SAP TPM pozwala na tworzenie funduszy o określonym przeznaczeniu dzięki czemu możliwe jest wygodne zarządzanie budżetem i dokładniejsze śledzenie wydatków. Dostępne operacje budżetowe (transfer, blokada, aktualizacja, itp.) pozwalają na elastyczne dostosowanie budżetu do potrzeb firmy. Podczas rozliczania wydatków promocyjnych wartości funduszu są odpowiednio aktualizowane.

 

 

Krok 5 – Rozpocznij promocję

Realizuj promocję przyjmując zlecenia klienta w oparciu o wynegocjowane warunki handlowe. Rezerwuj koszty promocyjne na podstawie wolumenu sprzedaży w celu późniejszego rozliczenia z klientem. Księguj faktury w SAP ERP.

 

 

Krok 6 – Zweryfikuj promocję

Weryfikuj realizację promocji poprzez widok Zysku i Strat na planie biznesowym. Monitoruj kluczowe wskaźniki efektywności wykorzystując monitory dostępne na widoku planu oraz promocji.

 

Krok 7 – Rozlicz promocję i przeanalizuj rezultaty

Rozliczaj promocje, wypłacaj bonusy i analizuj efektywność promocji dzięki danym przesłanym do Kontrolingu. Trafniej planuj kolejne działania marketingowe i osiągaj postawione cele w bardziej wydajny sposób.

 

SAP TPM to wszechstronne narzędzie, dzięki któremu możesz zarządzać zarówno promocjami handlowymi opartymi na prostych procesach, jak również tymi, które są dużo bardziej złożone i wymagają użycia zaawansowanych rozwiązań.

 


Zapytaj o rozwiązanie dla Twojej firmy

 

Zobacz także:

Czym są promocje handlowe? Customer Business Planning w SAP TPM