Data Science – Metodologie – Techniki – Technologie

Potrzeby i cele biznesowe

Chcesz zdefiniować różne typy klientów i połączyć je w grupy docelowe, które są podobne pod specyficznym względem, istotnym dla marketingu. Mając te grupy docelowe, można podejmować konkretne działania, aby zwiększyć zadowolenie klienta, poprawić zrozumienie zachowania klienta, dowiedzieć się, jak profilować klientów, aby określić jasne kryteria segmentacji.

Metodologia i podejście do implementacji

Możemy wyróżnić wiele typów segmentacji klientów. Najczęstszą formą podziału klientów na określone grupy jest segmentacja geograficzna. Inną popularną formą jest również segmentacja demograficzna, która opiera się na zmiennych takich jak płeć, wiek, stan cywilny lub poziom wykształcenia. Używamy kilku technik statystycznych, aby dopasować najlepszą metodę klastrowania.

Korzyści

Segmentacja klientów to potężna technika marketingowa, niezastąpiona, gdy chcemy zrozumieć zachowania klientów. Łatwiej jest realizować działania komercyjne, mające zatrzymać klienta, oferować nagrody lojalnościowe lub promocje produktów, mając określone grupy docelowe. Korzystanie z segmentacji klientów pozwala również na optymalizację stanów magazynowych.

 

 


Sprawdź nasze usługi w obszarze Data Science lub zapytaj o rozwiązanie dla Twojej firmy

 

Zobacz także:

O co chodzi w Data Science?  Customer Lifetime Value (CLV)    Modele rekomendacyjne

 

Kontynuując korzystanie ze strony, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia z przeglądania. Jeśli nadal używasz tej witryny bez zmiany ustawień plików cookie lub klikniesz "Akceptuj" poniżej, to wyrażasz na to zgodę.

Zamknij